Sunday 20 June 2010

ABANG MEMANG BAIK!
nak menceritakan tentang seorg abg..

CERITA PERTAMA :

satu malam dikala hujan renyairenyai..aku membonceng bersama abg ke tempat tuisyen.dan melalui selekoh tajam yang berbukitbukau dan suram-muram..tibatiba..
seekor kmbing melintas..kambing putih gebu dan seksi..(oh agak sensitif perkataan seksi..)
keadaan muto tidak terkawal dan aku menjerit aaaahh~ dan abgku membelok 360' malangnya........gedebuk..(bunyi kambing jatuh)...kambing itu terpeleot..maka sedih hatiku.aku menangis.serius aku menangis.dan abgku berlagak gentle.."dahla adik..yg hidop akan mati.kita yg hidop kena truskan hidop.sabar eh.sedekahlah alFatihah..."
dan aku pun redha je lah..aku menagis pun sebab..aa...aa..bulu roma ku menengang.yolah mana datangnya kmbing malam2 ni.putih lak tu..hishh~

CERITA KEDUA :

dikala malam juga...macam biasa aku akan ke tuisyen bersama abg.abg memang matrempit yg berhemah..lampu ijau 3..2..1.. 100km/j dia pecut..aku dgan helmet yg agak longgar..hem paham2 je la..apabila sampai je traffic light ke2 iaitu berhadapan dgn balai polis.maka tekanan minyak pun dikurangkan ke 30km/j..
malang tidak berbau..satu kereta telah melintas tanpa melihat kiri kanan hampirhampir melanggar kami.dan abgku pun brekk!!
maka terpeleot lah kami berdua ditengah jalan.
(akibat jalan yg berpasir).
aku tak parah..cuma luka di siku dan pergelangan tangan(masih berparut)
abgku pula agak parah.luka dilutut dan kakinya..

muto dah tumbang,sidemirrow dah bengkok..calar,pecah,patah..

darah+peluh jantan abgku dah kuar.menyising lengan baju dan cekak penumbuk..
tanda protes amarah!!
tinggal aku bersama muto yg dah tumbang tu menuju ke arah orang tersebut.
maka terkeluarlah ayat2 sakti @#$%^$#&!!!
huh abg aku.terkejut kot tengok dia marah.dan aku memghmpirinya dan memegang tgnnya..
keadaan kembali tenang..


sampai di tempat tuisyen..abg aku singgah kedai beli plaster balut luka2 aku.
aku tau dia lagi teruk.tp dia tak endah pun..ke dia takot mak ayah marah haha

dia memang baik..:')


CERITA KETIGA

satu hari..aku,kakak dan abg p kuala kedah untuk menghantar satu barang yg amat pnting kepada kekasihnya..yg drive masa tu kakak aku.dan agak malam barulah sampai di tempat yg dituju...perut dah bunyi dan mata agak ngantok..kami pun tercaricari kedai makan atau gerai2 kecil untuk SANTAPAN kami..jalan..jalan..dan jalan..maka terjumpalah satu gerai kicik jual burger dan ais blended.al maka al terkamlah kami..

keadaan gerai tu sunggoh kasihan..dahla buruk,hutan lak kat belakang.misti mereka ni org2 xbernasib baik..tukang jual lak kanak2 lagi..
so aku pun p la order.."dik ais blended 3 burger 3 noh.."
beberapa minit ais blended siap!!
"burger tggu sat na kak.."kata budak tuu..
then tggu..tggu..tggu..

huh lama giler..
tggu..tggu..tggu..jemu rasanya dok tggu xsiap2 lagi!


dengan hati yg digoda syaitan.."abg jomlah blik.lambat sggoh.ayaq pun da abih da!"
tapi abg aku cool je.."ish kesian tu.dia dah buat dah..kesian kat dia nampak macam org miskin ja.."

lama kami tggu..#! jam lebih bwu siap..
"dah la lama dok tggu.xsedap lak tu..hangitla bagai..huu.."
tapi abgku tetap bersabar..bagos betoi.

keesokannya..kami ke kuala kedah lagi dan..
melalui gerai itu..
rupanya disebalik semaksamun tersergam satu rumah dibelakangnya

RUMAH BESAR
rumah budak semalam...huuu..

mak aku cakap.."waloapapun situasi atau keadaan tuhan nak menguji kesabaran kita,kita akan terima dengan tenang dan sabar"
tidak kira apa anggapan kita pada orang2 ini.."berbuatlah kebaikan dengan hati yg ikhlas"