Thursday 15 July 2010

sayur berlubang atau sayur yang tak berlubang?

apa yang menjadi pilihan pertama jika diberi 2 jenis sayur yg sama
tapi yang berbeza adalah
sayur A berlubang dan sayur B tidak berlubang.

sayur A : banyak racun
sayur B : tiada racun
sayur A : elok rupanya
sayur B : tidak elok rupanya
sayur A : mudah dipilih
sayur B : susah dipilih

walaupun dah tau sayur A tu banyak racun,kita masih pilih yang sayur A tu.
memang dah biasa kan.

" A1 pun kau kalau dah banyak racun,racun jugak lah"


hemm..sebenarnya aku bukan nak cerita pasal bisnes sayur ke hape.
aku cuma mau nyatakan dunia(masyarakat umumnya) hanya memandang
*kecantikan sebagai aset dan menolak tepi akan kualitinya.
"orang hanya akan pandang rupa berbanding nilai seseorg itu"
itulah dunia yang tiada adil.
apabila yang hot dibanggakan yang low profil dihampehkan.
tapi..jangan bimbang kawan.apabila kita menjadi pilihan terakhirnya
maka dia akan sedar..yang terakhir itulah yang terbaik untuk diri mereka.


aku berani berkata "YA SAYA PASTI!!!"
kerana aku percaya pada ilahi

hanya Dia yang Maha Mengadili..

*kecantikan dari aspek keseluruhan :)

JADILAH PENGGUNA YANG BIJAK MySpace